Vinnova´s focus on impact: A Joint Approach for Logic Assessment, Monitoring, Evaluation and Impact Analysis

N.N, N.N (2008) Vinnova´s focus on impact: A Joint Approach for Logic Assessment, Monitoring, Evaluation and Impact Analysis. Project Report. VINNOVA Analysis VA. Stockholm.

[thumbnail of 2008_Vinnova's Focus on Impact.pdf]
Preview
Text
2008_Vinnova's Focus on Impact.pdf

Download (1MB) | Preview
Official URL: http://www.vinnova.se/upload/epistorepdf/va-08-01....

Abstract

Diese Wirkungsanalyse fokussiert sich auf Ziele und Aktivitäten von Vinnova, um die Auswirkungen von Vinnovas Arbeit in Forschung, Innovation und nachhaltigem Wachstum in Schweden zu verstehen und zu verstärken. Der Bericht beschreibt die verschiedenen Prozesse von Vinnova bei der Qualitätssicherung der Ausrichtung und Umsetzung dieser Bemühungen aus einer Wirkungssicht. Der Schwerpunkt des Berichts liegt jedoch auf der Bilanzierung und Schlussfolgerungen aus den Wirkungsanalysen, die Vinnova seit Anfang 2001 durchgeführt hat. Diese sind in gewisser Weise im internationalen Vergleich einzigartig.

Abstract (english)

This impact analysis describes Vinnova’s ambitions and activities aimed at understanding and increasing the impacts of Vinnova’s efforts in research, innovation and sustainable growth in Sweden. The report outlines Vinnova’s various processes for quality-assuring the direction and implementation of these efforts from an impact perspective. However, the emphasis of the report is on accounting for and drawing conclusions from the impact analyses which Vinnova has conducted since the beginning of 2001. In significant ways, these are unique in an international perspective.

Subjects: Studies on Evaluation
Divisions: -- Other
Number of Pages: 98
Uncontrolled Keywords: R&D, innovation, economic research, research funding, innovation system, needs-driven research, impact logic, impact analysis
Identification Number: 10.22163/fteval.2008.146
Date Deposited: 29 Dec 2016 11:51
URI: https://repository.fteval.at/id/eprint/174

Actions (login required)

View Item View Item