Short Guide for P2P impact assessment. ERA-LEARN 2020

Amanatidou, Effie and Cunningham, Paul and Cox, Deborah Short Guide for P2P impact assessment. ERA-LEARN 2020. Manual. Manchester.

[img]
Preview
Text
ERA-LEARN 2020 D3.4a Guide revision_DEC2016_final.pdf

Download (1MB) | Preview
Official URL: https://www.researchgate.net/publication/312233776...

Abstract

Dieser Leitfaden richtet sich an P2P-Managementakteure, die für Bewertungsaufgaben verantwortlich sind, und zielt darauf ab, • eine gemeinsame Bewertungssprache / ein Verständnis von Begriffen und Konzepten zu schaffen; • das Verständnis für den Wert und die Nützlichkeit von Aktivitäten und Ergebnissen der Folgenabschätzung (IA) verbessern; • die Bedürfnisse der verschiedenen Interessengruppen, d. H. Übergeordnete politische Entscheidungsträger und öffentliche Bedienstete auf europäischer, nationaler und regionaler Ebene sowie P2P-Netzwerk-Koordinatoren und -teilnehmer, bei der Ermittlung und Demonstration der P2P-Auswirkungen berücksichtigen; • der P2P-Community helfen zu verstehen, was für die Durchführung von IA-Übungen allein oder in Zusammenarbeit mit externen Evaluatoren erforderlich ist; • Ratschläge und Empfehlungen zur Verwendung der Folgenabschätzungsergebnisse auf strategischer / Programm- und operativer Ebene geben.

Abstract (english)

This Guide is targeted at P2P management actors responsible for evaluation tasks and aims to: • establish a common evaluation language / understanding of terms and concepts; • improve understanding of the value and usefulness of impact assessment (IA) activities and results; • address the needs of the different stakeholders, i.e. higher-level policy-makers and public officials at European, national and regional levels as well as P2P network coordinators and participants, in identifying and demonstrating P2P impacts; • help the P2P community understand what it takes to carry out IA exercises alone or in collaboration with external evaluators; • provide advice and recommendations on how to use impact assessment results at both the strategic/programme and operational levels.

Subjects: Assessments
Policy, Fields & Systems Evaluation
Divisions: AIT - Austrian Institute of Technology GmbH
Uncontrolled Keywords: impact assessment, P2P, common evaluation language
Identification Number: 10.13140/RG.2.2.13158.42561
Date Deposited: 31 Jan 2019 10:37
URI: http://repository.fteval.at/id/eprint/367

Actions (login required)

View Item View Item