Absolventinnenbefragung muv

Wroblewski, Angela and Englmaier, Victoria (2017) Absolventinnenbefragung muv. Technical Report. IHS - Institut für Höhere Studien. Wien.

[thumbnail of 2017-ihs-report-muv-wroblewski.pdf]
Preview
Text
2017-ihs-report-muv-wroblewski.pdf

Download (1MB) | Preview
Official URL: https://irihs.ihs.ac.at/id/eprint/4302/

Abstract

Trotz einiger Erfolge zeigen sich jedoch nach wie vor Barrieren für Frauen an Universitäten, die sich in der sogenannten „leaky pipeline“ niederschlagen, d.h. in einem sinkenden Frauenanteil je höher die Position im Wissenschaftssystem ist. Auch die Universität Wien ist durch eine ausgeprägte leaky pipeline charakterisiert. Um dieser Entwicklung entgegenzusteuern und Frauen beim Einstieg in eine wissenschaftliche Karriere zu unterstützen, wurde das Mentoring-Programm der Universität Wien – muv –ins Leben gerufen. Das Programm wurde laufend evaluiert und weiterentwickelt. Der vorliegende Bericht setzt diese Tradition fortund liefert einen Input für eine Diskussion um die Weiterentwicklung des Programms.

Abstract (english)

Despite some successes, however, there are still barriers for women at universities, which are reflected in the so-called "leaky pipeline", i.e. a decreasing proportion of women the higher their position in the science system. The University of Vienna is also characterised by a pronounced leaky pipeline. The mentoring programme of the University of Vienna - muv - was launched to counteract this development and to support women in entering an academic career. The programme has been continuously evaluated and further developed. This report continues this tradition and provides input for a discussion on the further development of the programme.

Subjects: Evaluation of Programmes
Number of Pages: 91
Uncontrolled Keywords: Mentoring-Programm, Absolventinnenbefragung, Evaluation, Universität Wien
Identification Number: 10.22163/fteval.2017.499
Date Deposited: 14 Apr 2021 11:17
URI: https://repository.fteval.at/id/eprint/554

Actions (login required)

View Item View Item