The Effects of Policies for Training Skills on Improving Innovation Capabilitites in Firms

Jones, Barbara and Grimshaw, Damian (2012) The Effects of Policies for Training Skills on Improving Innovation Capabilitites in Firms. Project Report. Compendium of Evidence on the Effectiveness of Innovation Policy.

[img]
Preview
Text
The Effects of Policies for Training Skills on Improving Innovation Capabilitites in Firms.pdf

Download (555kB) | Preview
Official URL: http://www.innovation-policy.org.uk/compendium/

Abstract

Kompetenzen und Innovation werden oft als Zwillingsmotoren des Wirtschaftswachstums beansprucht, aber es gibt eine überraschend eingeschränkte Einschätzung, wie sich diese Kernmerkmale sowohl auf Unternehmensebene als auch an der Schnittstelle zwischen tertiärer Bildung und Industrie vereinen und interagieren. Regierungen auf der ganzen Welt, besonders in den Ländern mit hohem Einkommen, haben in Ausbildungsprogramme und in die Hochschulbildung investiert, um die "Humanressourcen in Wissenschaft und Technologie" zu verbessern und den Pool der "Wissensarbeiter" zu erweitern, die lösungsorientiertes und analytisches Denken bereit stellen, um einen Beitrag zur Erweiterung wissensintensiver Industrien zu leisten. Es besteht somit ein offenkundiger Konsens darüber, dass qualifizierte Arbeitskräfte sowohl im öffentlichen als auch im privaten Sektor benötigt werden, um das für eine erfolgreiche Innovationsleistung erforderliche Wissen zu schaffen und zu verbreiten. Aber welche Beweise untermauern diesen politischen Konsens?

Abstract (english)

Skills and innovation are often claimed to be the twin engines of economic growth but there is a surprisingly limited appreciation of how these core features combine and interact both at the firm level and at the interface between tertiary education and industry. Governments around the world, especially in high-income countries, have invested in training schemes and in higher education to improve ‘human resources in science and technology’, as well as to grow the pool of ‘knowledge workers’ equipped with skills of problem-solving and analytical thinking ready to contribute to expanding knowledge-intensive industries. There is thus an apparent consensus that skilled workers in both the public and private sectors are needed to create and diffuse the knowledge needed for successful innovation performance. But what evidence underpins this policy consensus?

Subjects: Policy, Fields & Systems Evaluation
Divisions: -- Other
Number of Pages: 39
Uncontrolled Keywords: innovation policy, compendium, skills, high education, human ressources, knowledge worker, knowledge-intensive industry
Identification Number: 10.22163/fteval.2012.89
Date Deposited: 06 Dec 2016 14:40
URI: http://repository.fteval.at/id/eprint/114

Actions (login required)

View Item View Item