Designing impact evaluations: different perspectives

Chambers, Robert and Karlan, Dean and Ravallion, Martin and Rogers, Patricia (2009) Designing impact evaluations: different perspectives. Working Paper. 3ie Working Paper series. New Delhi.

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2009_Designing Impact Evaluations - different perspectives.pdf

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Official URL: http://www.3ieimpact.org/en/publications/working-p...

Abstract

Der Ausgangspunkt für eine Evaluierung ist zu fragen, warum sie durchgeführt wird, wer davon profitieren und welche Auswirkungen die Evaluierung selbst haben wird. Partizipative Ansätze und Methoden passen in ein Paradigma, das pluralistisch, evolutionär und iterativ ist. Dazu gehören Stakeholder-Analysen, individuelle Erzählungen, partizipative Social Mapping, Kausalzusammenhänge und Trend- und Änderungsdiagramme, Scoring und Brainstorming auf Programmstärken und Schwächen. Gut konzipiert und begleitet sind partizipative Methoden rigoros und können, neben qualitativen Erkenntnissen, auch das Unzählbare zählen und erzeugen Statistiken für relevante Dimensionen, die sonst übersehen oder als rein qualitativ betrachtet werden. Sie öffnen Studien gegenüber den Stimmen derer, die am meisten von einem Projekt betroffen sind in einer Weise, die nicht mit konventionellen Methoden erreicht werden kann und kann die Realitäten und Erfahrungen von armen Menschen besser abbilden.

Abstract (english)

The starting point for an evaluation is to ask why it is being conducted, who will benefit, and what impact the evaluation will itself have, and how. Participatory approaches and methods fit in a paradigm that is pluralist, evolutionary and iterative. They include stakeholder analysis, individual story-telling, participatory social mapping, causal-linkage and trend and change diagramming, scoring, and brainstorming on program strengths and weaknesses. Well designed and facilitated, participatory methods are rigorous, and besides offering qualitative insights can count the uncountable, and generate statistics for relevant dimensions that would otherwise be overlooked or regarded as purely qualitative. They open studies to the voices of those most affected by a project in a ways not possible using more conventional methods and can make the realities and experiences of poor people count more.

Subjects: Studies on Evaluation
Divisions: -- Other
Number of Pages: 34
Uncontrolled Keywords: participatory method, social mapping, stakeholder analysis, story-telling, development, impact evaluation, new approach, empowering, poverty
Identification Number: 10.22163/fteval.2009.126
Date Deposited: 22 Dec 2016 11:16
URI: http://repository.fteval.at/id/eprint/153

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