Evaluation of Danida Business-To-Business Programme 2006-2011

k.A., k.A. (2014) Evaluation of Danida Business-To-Business Programme 2006-2011. Technical Report. Kopenhagen.

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Abstract

Das B2B-Programm unterstützte Dänische Unternehmen und deren Partner in förderfähigen Ländern mit bis zu 5 Mio. DKK. Ziel war es an der Armutsminderung über die Förderung von Wirtschaftswachstum und gesellschaftlichem Fortschritt in Entwicklungsländern beizutragen. Als unmittelbares Ziel sollten langfristige, nachhaltige und wirtschaftlich funktionierende Partnerschaften zwischen Unternehmen in Danida’s Programmländern, u.a. Ägypten und Südafrika, und Dänischen Firmen gefördert werden, um die lokale Unternehmensentwicklung zu unterstützen.
Im B2B-Portfolio finden sich 445 Partnerschaften mit 420 Dänischen Unternehmen, für die zwischen 2006 und 2011 in 19 Ländern 1.088 Mio. DKK ausgeschüttet wurden. Die Evaluierung des B2B-Programmes hatte den zweifachen Nutzen das Programm zu bewerten und zu dokumentieren sowie um Erfahrungen und gute Praktiken für dessen Weiterentwicklung zu sammeln. Die wichtigsten Evaluierungsfragen waren damit: 1) Wie und in welchem Ausmaß hat das B2B-Programm zur Senkung der Armut beigetragen indem Wachstum und Arbeitsplätze in den Danida-Partnerländern entstanden sind: und 2) Welche Erkenntnisse wurden gemacht, mit denen Design, Monitoring und Management in Zukunft verbessert werden können?

Abstract (english)

The B2B Programme provided grant support to Danish companies and their partners in eligible countries of up to DKK 5 million. The overall objective was to contribute to poverty reduction by promoting economic growth and social development in developing countries. The immediate objective was to promote the establishment of long-term, sustainable and commercially viable partnerships between companies in Danida’s programme countries, including Egypt and South Africa, and Danish companies, with the aim of strengthening local business development. The B2B Portfolio includes 445 partnerships involving about 420 Danish enterprises and the financial allocation from 2006 to 2011 for the 19 countries was DKK 1,088 million. The Evaluation of the B2B Programme has the dual purpose of assessing and documenting the B2B Programme as well as providing lessons for future implementation of Danida Business Partnerships. The basic evaluation questions to be answered are: 1) To what extent and how has the B2B Programme contributed to poverty reduction by creating growth and employment in Danida partner countries; and 2) What lessons can be learned for improved design, implementation monitoring and management of future?

Subjects: Evaluation of Programmes
Divisions: -- Other
Number of Pages: 164
Uncontrolled Keywords: Development cooperation, business, companies, theory of change, business development, portfolio analysis, focus group, international exchange, business partnership
Identification Number: 10.22163/fteval.2015.33
Date Deposited: 27 Sep 2016 11:37
URI: https://repository.fteval.at/id/eprint/44

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