Sheikh, Sonja and Radauer, Alfred (2005) Evaluierung des Projektes PROVISO 2003 - 2007. Project Report. Wien.
Preview |
Text
2005_Evaluierung des Projektes PROVISO.pdf Download (184kB) | Preview |
Abstract
Im vorliegenden Bericht werden die Ergebnisse der Evaluierung des Projektes PROVISO 2003 – 2007 (PROVISO IV), die von der KMU Forschung Austria im Auftrag des Bundesministeriums für Bildung, Wissenschaft und Kultur (BMBWK) durchgeführt wurde, dargestellt. Für die Evaluierung griff die KMU Forschung Austria auf einen Mix aus qualitativen und quantitativen Methoden zurück. Durchgeführt wurden eine Dokumentenanalyse, eine halbstandardisierte schriftliche Befragung bei insgesamt 66 NutzerInnen des Service, 31 qualitative Interviews mit Programmdelegierten, PROVISO MitarbeiterInnen und sonstigen Stakeholdern des Service, sowie ein internationaler Vergleich mit vier kleineren Fallstudien.
Abstract (english)
This report presents the results of the evaluation of the project PROVISO 2003 - 2007 (PROVISO IV), carried out by the KMU Research Austria on behalf of the Federal Ministry of Education, Science and Culture (BMBWK). KMU Research Austria used a mix of qualitative and quantitative methods for the evaluation. A document analysis, half-standardized written survey with a total of 66 users of the service, 31 qualitative interviews with program delegates, PROVISO staff and other stakeholders of the service, as well as an international comparison with four smaller case studies were carried out.
Funders: | bmbwk - Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Kultur |
---|---|
Subjects: | Assessments |
Divisions: | KMU Forschung Austria Technopolis Forschungs- und Beratungsges.m.b.H |
Number of Pages: | 39 |
Uncontrolled Keywords: | EU-Rahmenprogramm, FP6, Monitoring, Forschung, Förderpolitik, internationaler Vergleich, Dokumentenanalyse, Befragung, Interview, Fallstudie |
Identification Number: | 10.22163/fteval.2005.190 |
Date Deposited: | 14 Feb 2017 14:23 |
URI: | https://repository.fteval.at/id/eprint/225 |
Actions (login required)
View Item |