Amtmann, Elisabeth and Pelzmann, Brigitte (2019) EXTERNE EVALUATION ALS WESENTLICHER BEITRAG ZUR QUALITÄTSSICHERUNG AN PÄDAGOGISCHEN HOCHSCHULEN. fteval Journal for Research and Technology Policy Evaluation (49). pp. 31-32. ISSN 1726-6629
Preview |
Text
Journal_49DOI10.22163-fteval.2019.453.pdf - Published Version Download (555kB) | Preview |
Abstract
Pädagogische Hochschulen sind im Kreis der tertiären bzw. postsekundären Bildungseinrichtungen Österreichs die jüngsten Institutionen. Mit dem Hochschulgesetz 2005 erhielten neben den öffentlichen Universitäten, Fachhochschulen und privaten Universitäten auch Pädagogische Hochschulen den Hochschulstatus, sodass 2007 aus drei Vorgängerinstitutionen – den Pädagogischen Akademien, den Pädagogischen Instituten und den Berufsbildenden Akademien – neun öffentliche Pädagogische Hochschulen und darüber hinaus fünf private Pädagogische Hochschulen entstanden. Letztere befinden sich meist in kirchlicher Trägerschaft.
Abstract (english)
Universities of Teacher Education are the youngest institutions in the circle of tertiary and post-secondary educational institutions in Austria. In addition to public universities, universities of applied sciences and private universities, the Higher Education Act of 2005 also granted higher education institutions the status of teacher training colleges, so that three predecessor institutions - the Pedagogical Academies, the Pedagogical Institutes and the Vocational Training Academies - were merged into nine public teacher training colleges and five private teacher training colleges in 2007. The latter are mostly under church sponsorship.
Subjects: | Evaluation of Institutions R&D in Austria |
---|---|
Divisions: | -- Other |
Uncontrolled Keywords: | Hochschulevaluierung; externe Qualitätssicherung; Pädagogische Hochschule |
Identification Number: | 10.22163/fteval.2019.453 |
Date Deposited: | 26 Feb 2020 09:55 |
URI: | https://repository.fteval.at/id/eprint/499 |
Actions (login required)
View Item |